12 regler for, hvordan medarbejderne i firmaet skal gribe (sam)arbejdet an

Sund fornuft sat i system
 
 Tom Peters Company i England har vedtaget 12 regler for, hvordan medarbejderne i firmaet skal gribe (sam)arbejdet an.
  1. Svar på alle forespørgsler
  2. Få alle sager hurtigt fra hånden – lad dem ikke ligge og rådne!
  3. Tænk ’hvem bør også vide det her?’
  4. Giv altid naboerne besked før du holder festen!
  5. Ingen passagerer
  6. ’Sig til, hvis jeg kører frem med masse gamle travere’
  7. Del erfaringer og følelser – positive eller det modsatte
  8. Vis at du påskønner andres indsats
  9. Tag ansvar! Når et eller andet går galt, så tænk ’hvad kan jeg gøre?’
  10. Bed om hjælp – lad være med at lide i stilhed
  11. Vær med, når gruppen er sammen
  12. Husk at fejre succeserne ordentligt
Jeg kender en del arbejdspladser, hvor det ville være en epokegørende nyskabelse at indføre de 12 regler.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: