Er du bekymret ?

Vi er alle sammen bekymrede ind i mellem. Men måske er du mere bekymret
eller usikker end gennemsnittet.

Mennesker, der er meget bekymrede eller usikre, har en forøget risiko for at
få stress. Ofte vil de slet ikke forbinde det med stress og på den måde
overse stresssymptomerne. Hver gang de er bekymrede eller usikre, så får de
stresshormoner i blodet.

Jeg vil gerne lære dig en simpel metode, som du selv kan bruge.

Hver gang du er bekymret, så skal du spørge dig selv, "Hvad kan JEG gøre ved
det?". Fokuser på DINE handlemuligheder.

1. Hvis DU selv kan gøre noget, så bør du gøre det. Om ikke andet, så for at
komme af med dine bekymringer. Gør det!

2. Hvis DU ikke selv kan gøre noget, så har du måske en indflydelse (stor
eller lille) på andre mennesker, der kan gøre noget. I så fald bør du bruge
din indflydelse. Snak med noget! Skriv til nogen!

3. Hvis DU ikke selv kan gøre noget, og hvis du absolut ingen
indflydelsesmuligheder har, så skal du lære at acceptere det, der bekymrer
dig. Sig PYT, hver gang det sker!

På den måde kan du stille og roligt få bugt med en del af din bekymring. Det
er ikke let, men du kan lære det. Samtidig får du, ved at fokusere på dine
handlemuligheder, et mere positivt liv. Du bliver proaktiv.

Hvis du ofte er bekymret eller usikker, så bør du en gang imellem lave en
stresstest, da du ofte ikke kan stole på din egen fornemmelse af dit
stressniveau.

 
Kilde :
Du kan lave en stresstest her:
http://www.forebygstress.dk/stresstest_3.htm

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: