Her er de ti største slankefejl

Et at de ti råd går på at spise flere grove grøntsager.

Der er mange steder at træde galt, når man er på slankekur. De utallige muligheder for mere eller mindre fantastiske vægttab giver grobund for mange misforståelser og fejl.

iForm har lavet en liste over de værste bommerter:

1. At springe måltider over

En dårlig og kortsigtet løsning, der gerne ender med, at man kompenserer på et senere tidspunkt. Rådet lyder på tre hovedmåltider og to mellemmåltider om dagen.

2. At købe ind på tom mave

Hvis du er sulten, når du handler, falder der nemt søde sager ned i vognen. Lavt blodsukker giver lækkersult, så spis hjemmefra og følg en indkøbsseddel i supermarkedet.

3. At spise for usunde snacks

Ikke for mange letfordøjelige mellemmåltider som rosiner og riskiks. De sender blodsukkeret ud på en grim ruchebanetur. Spis i stedet groft brød med f.eks. mager ost.

4. At hyggespise om aftenen

Der kan nemt gå slik og sofahygge i den der hjemme, men pas på. Kalorierne lægger sig oven i den sikkert allerede opbrugte dagskvote. Spis hellere en gulerod.

5. At zappe mellem forskellige slankekure

Der er ingen grund til at prøve den ene uvirksomme vidunderkur efter den anden. Det eneste, der holder i længden, er at lægge sin kost om.

6. At holde helt op med at spise ris, pasta og brød

Man skal passe på, at kuren ikke bliver for urealistisk. Det kan nemt resultere i, at man kører sur i det. Spis med måde i stedet for at forbyde dig selv at spise.

7. At være social på den forkerte måde

Det kan lyde mærkeligt, men det kan faktisk være usundt at være social. Godt samvær resulterer tit i for meget fed mad og god vin. Tag f.eks. en cykeltur sammen i stedet.

8. At drikke kalorierne

Der er masser af kalorier i læskedrikke som sodavand, saftevand og juice, så hold igen med dem. Hold der ud over dit alkoholforbrug nede på nogle få genstande om ugen.

9. At spise energitætte fødevarer

Bløde fødevarer uden fast struktur giver ikke fordøjelsessystemet noget at arbejde med. Spis i stedet fuldkornsbrød, skært kød og grove grøntsager.

10. At motionere for lidt

Det er børnelærdom for de fleste, men for mange rører sig stadig for lidt. Jo mere motion desto større frihed til lidt ekstra godt. Spil fodbold med børnene eller løb en tur – gerne en time om dagen.  

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: