Tab dig ved at forkaste de syv livsløgne

 

Den største forhindring for at komme i gang med at dyrke motion og tabe dig? Dig selv!

Læs her hvordan du kommer de dårlige undskyldninger til livs.

Jeg ville egentlig gerne, men…

Beslut dig idag og begynd idag – væk med de dårlige undskyldninger for ikke at dyrke motion og tabe sig.

Hos de fleste af os står de dårlige undskyldninger i kø, når det handler om at komme i gang med at ændre livsstil og tage kvælertag med de usunde vaner. For det kræver en ekstra indsats at lægge sit liv om, og derfor tyr mange til bortforklaringerne, når det er tid til at droppe chokoladen og snørre løbeskoene. Med hjælp fra eksperter fra den svenske netavis expressen.se iler vi her til undsætning og sætter navn på de største løgne:

1. Det er kun idag….

I morgen begynder jeg på en frisk med nye mad- og motionsvaner.

Eller hvad?! Hvor mange gange har du forsøgt at bilde dig selv ind, at det kun er i dag, at du propper dig med chokolade og søde sager for i morgen at indlede en helt ny æra med sunde spisevaner? Straf aldrig din krop med junkfood – beløn den i stedet med sunde vaner.

2. Alle i min familie er overvægtige…

Formodentlig er jeg genetisk belastet eller har en stofskifteforstyrrelse…

Det kan være rigtigt. I visse tilfælde beror overvægt på genetiske forhold, men det er sjældent. Tal med lægen, hvis du er i tvivl. I de fleste tilfælde beror familiens overvægt dog på dårlige mad- og motionsvaner. Lad ikke den destruktive familiearv følge dig gennem livet.

3. Jobbet og familien kommer i første række..

…Sidenhen kan jeg prioritere mig selv.

Intet kan være mere forkert. Det forholder sig faktisk modsat. Du skal tage vare på dig selv, for at blive i stand til at tage vare på andre.

4. Jeg har ikke tid til at træne

…Og desuden er jeg for træt.

Det er et spørgsmål om prioritering. Skift 30 minutter i tv-sofaen ud med 30 minutters gåtur. Snig motionen ind i din hverdag. Tag trapperne eller cyklen, og lad bilen stå hjemme. Eller stil vækkeuret til at ringe en halv time tidligere og brug morgenstunden til at træne inden morgenmaden.

5. Det betyder ingenting, hvad jeg gør.

…Jeg er alligevel alene og ingen bryder sig om mig.

Sørg for at smide offerrollen fra dig. Fokuser i stedet på det, som er godt og fantastisk ved dig og din krop. Sidenhen kan du fokusere på, hvad du kan forbedre.

6. Jeg føler mig uhøflig, hvis jeg takker nej til kage og mad, som jeg bliver budt.

…Hvis din familie eller venner bebrejder dig, at du tager hensyn til din krop, er de næppe rigtige venner. Forklar hvad du gør og hvorfor. Hvis I er vant til, at I propper jer med mad, når I er sammen, er de sikkert bange for, at jeres relation skal forandre sig, hvis du bliver slankere.

7. Jeg er for gammel til at ændre mine vaner.

Man kan aldrig blive for gammel til den slags. Tvært imod er det aldrig for sent at unde sig selv noget godt. Beslut dig for, hvor langt du vil nå i løbet af tre måneder, et år, fem år eller ti år. Beslut dig i dag og begynd i dag – ikke imorgen!

 

Kilde : www.fpn.dk

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: