8 råd: Bliv mere effektiv

 
 

 

Lange mødedage, fyldte mailbokse og kimende telefoner – en arbejdsdag kan være forvirrende og uoverskuelig at komme igennem. Her får du 8 råd til, hvordan du kan får en mere effektiv arbejdsdag.

Hvordan bliver man mere effektiv på jobbet og bedre til at strukturere sin arbejdsdag?

Med udgangspunkt i deres eget liv fortæller 12 succesfulde danskere, hvordan de har opnået en optimal hverdag med møder, mails,  powernapping og to do-lister.

Resultatet af dette er 8 råd til, hvordan du kan planlægge en hverdag, præget af møder, tonsvis af mails og konstante opkald på mobilen.

 8 råd til en effektiv arbejdsdag

  1. Lav to-do lister, dag for dag og/eller uge for uge.

  2. Gå afsides for at skaffe ro til større opgaver.

  3. Luk kun op for mailen to-tre gange om dagen.

  4. Vær velforberedt til møder og gør der klart på forhånd, hvad du vil have ud af dem.

  5. Planlæg nogle huller i løbet af dagen, hvor du kan puste ud og samle tanker

  6. Ofte er det både hurtigere og giver større udbytte at ringe i stedet for at sende mails

  7. De vanskelige svarmails kan med fordel vente med at blive besvaret til dagen efter.

  8. Husk, at det er sig selv, der sætter rammerne for, hvordan din hverdag skal udvikle sig.

De 8 råd er baseret på bogen ”Effektiv på job.” I bogen medvirker blandt andre chefredaktør Lisbeth Knudsen, politidirektør Hanne Bech Hansen, chefredaktør Henrik Qvortrup, bestyrelsesformand Flemming Østergaard, generaldirektør Kenneth Plummer og politiker Mogens Lykketoft.

 

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: