Dress code for mænd og kvinder i sommervarme

Dress code for kvinder i sommervarmen

– Gå ikke på arbejde i toppe og kjoler, der til forveksling ligner undertøj. Du kan godt vise arme, men gør det i noget, der rent faktisk ligner tøj.
– Bare ben bør overvejes nøje afhængig af ens job og ens funktion. Hvis bare ben er ok, så sørg altid for at kjole eller nederdel når mindst lige under knæet. Hvis bare ben ikke er ok, så er lange bukser og bare tæer i sandaler et alternativt.
– Kvinder kan godt gå med sandaler – uden strømper. Til gengæld er det stort set altid upassende at vise bar mave, når man er på arbejde.

 

Dress code for mænd i sommervarmen

– Glem alt om at tage slips på til kortærmet skjorte. Drop slipset og knap den kortærmede skjorte op. Eller tag en langærmet skjorte og slips på og smøg ærmerne op.
– Shorts kombineret med skjorte og slips går ikke an. Tag en pæn t-shirt på til de korte bukser eller tag et par lange bukser på.
– Gem sandaler og klipklappere til du har fri. Det er sjældent passende for en mand at lufte bare tæer på arbejdet. Gå aldrig med sokker i sandaler – uanset sokkernes farve. Invester i stedet i et par lettere sommersko.

Kilde : Erhvervsbladet.

 

Reklamer

Ni gode råd om at slappe af i en stresset hverdag.

1. Få dig en hobby
Det behøver ikke være sportligt, men fysisk aktivitet har den fordel ikke kun give afkobling. Det sætter dig også bedre i stand til at præstere noget på arbejde, især hvis det er konkurrencesport.
 
2. Få massage
Kroppen og sjælen slapper helt af, når de stive muskler løsnes og blodcirkulationen sættes i gang. Helt ideelt er det, hvis din partne kan give massagen.
 
3. Sov noget mere
Mange travle folk skærer ned på antallet af søvntimer. Det er en dårlig ide, for søvn er helt nødvendigt for at du er på toppen både kropsligt og mentalt. Hjælper også på jetlag, hvis du rejser meget.
 
4. Smil – du er på
Se humoristisk på tingene. Giv en sjov bemærkning i ny og næ. Det gør tilværelsen lettere både for dig og dine ansatte, hvis du ikke tager alting for alvorligt.
 
5. Lev sundt
Spis sundt og få motion. Stress giver ekstra trang til alkohol og røg, men gør jo kun sagen værre.
 
6. Tal med din partner
Søg hjælp på hjemmefronten med støtte og opmuntring, når du er særlig stresset. Og husk, det er lettere at få støtte, når du også selv giver den.
 
7. Uddelegér, uddelegér, uddelegér
Det skal læres, men det er umagen værd. Det er i længden hverken hurtigere eller bedre at gøre alting selv.
 
8. Tjen penge
Det universelle plaster på mange sår. Fornemmelsen af succes gør det lettere at bære ansvaret. Gør også din angst mindre for at miste jobbet.
 
9. Meditér
Få minutters fordybelse hver morgen giver den perfekte start på dagen.
 

Kilde: www.forbes.com

10 gode råd om stress og ferie

 

1. Brug ferien til at slappe af og til at komme væk fra hverdagen og arbejdet.
2. Hold mindst to ugers sammenhængende ferie. Gerne mere.
3. Afstem forventningerne hjemmefra for ALLE rejsedeltagerne, også børnene.
4. Drop alle hektiske udflugter. Lav højst noget hver anden dag. Slap af de fleste dage. Hold børnene glade, så får alle en god ferie.
5. Hvis I ønsker at opleve mange forskellige ting, så hold en tilsvarende lang ferie. Eller gem noget til næste gang.
6. Vær 100 % nærværende på ferien. Både overfor rejsedeltagerne og stedet.
7. Lad mobiltelefonen blive hjemme. Indtal en besked, om at du er på ferie, og hvem de ellers kan henvende sig til.
8. Gå IKKE på internettet. Heller ikke for "blot" at checke for e-mails. Sæt autosvar på e-mailen, om at du er på ferie.
9. Hvis du virkelig ER uundværlig på arbejdet, så aftal på forhånd i hvilke tilfælde og hvornår du kan kontaktes. Lad familien kende aftalen.
10. Vid, at du bliver en bedre chef/medarbejder/kollega, ved at du kommer HELT væk fra dit arbejde i mindste to uger, da du får mere energi og overblik bagefter.
 
Jo mere stresset du er, jo mere fredelig en ferie har du brug for. Du skal måske bruge den første uge til at ”geare ned”.
Det er godt med fysisk aktivitet (cykelture, gåture o.l.), men IKKE noget, der giver spænding, udfordringer e.l., da du så ikke kommer af med stresshormonerne.
Du skylder dig selv, din familie og dit arbejdet, at ”geare ned” på din ferie, så du bliver fyldt med overskud, kreativitet og bagefter kan se tingene i et nyt perspektiv.
Tag nogle gode bøger med på din ferie, gerne nogle af dem, som du burde have læst siden din sidste ferie.

Årets opskrift

Man tager 12 gode, fuldmodne måneder. Rens dem for nid og nag og fjern eventuelle pletter af smålighed. Del månederne op i ca. 30 lige store stykker. Undlad at tilberede alle stykkerne på én gang (mange mennesker ødelægger året på denne måde), tag en dag ad gangen.

Tilfør hver dag lige dele mod, kærlighed, arbejde, frisindethed, selvrespekt, tålmodighed, håb, venlighed og hvile.

Tilsæt så en teskefuld munterhed, et stænk fjolleri, en knivspids legelyst og en kop godt humør.

 

Kilde : Ann Mariager

Om at hjælpe…


"At man, naar det i Sandhed skal lykkes en at føre et Menneske hen til at bestemme Sted, først og fremmest maa passe på at finde ham der, hvor han er og begynde der.

Dette er Hemmeligheden i al Hjælpekunst. Enhver der ikke kan det, han er Selv i Indbildning, naar han mener at kunne hjælpe en Anden.

For i Sandhed at kunne hjælpe en Anden, maa jeg forstaae mere end Han – men dog vel først og fremmest forstaae det, han forstaar. Naar jeg ikke gjør det, saa hjælper min Mere-Forstaaen ham slet ikke."

Uddrag fra "Brudstykke af en ligefrem Meddelelse" (1859)
( ff. Søren Kierkegaard )

Patch Adams prescriptions

  1. Pick up all the trash in an area in your hometown; be its guardian. Tell others about it.
  2. Be friendly to everyone at all times; experiment outrageously.
  3. Offer a shoulder or foot rub in any environment.
  4. Always speak up for justice, no matter how much it costs.
  5. Go once a week on a "house call" to a nursing home to cheer people up as a friend.
  6. Turn off your TV and become interesting. Perform yourself.
  7. Consider being silly in public. Sing out loud. Wear funny stuff.
  8. Find ways to need a whole lot less money; share beyond belief.
  9. Have potlucks frequently, with neighbors, co-workers, strangers. Work toward living in extended families.
  10. Take your vacations in your own hometown and spend the money working on projects there that help build community.

Alt hvad du gør tæller med

Mange mennesker venter på at deres skib kommer ind, at det er deres tur til at vinde i Lotto, at det store gennembrud er lige om hjørnet osv. Men sandheden er, at succes med hvad som helst sjældent sker i spring. Succes er resultatet af alle de små daglige gøremål, de fleste synes er trivielle, men som ikke desto mindre hver især tager os et lille nøk i den rigtige retning.

Det er ikke én bestemt cigaret der ender med at slå rygeren ihjel. Det er ikke en enkelt vingummi der giver tyve kilo overvægt. Og det er ikke en dags sløseri med din tid, der berøver dig din succes. Sandheden er at det er summen af alle dine handlinger, der enten bringer dig fremad i retning af dine mål eller nedad i retning af skuffelsen. Hvis du kun kigger på de enkelte handlinger ser de måske ud som de er virkningsløse, men summen af dem er ikke.

Hvis du skulle fokusere på et bestemt mål du har, og derefter veje din daglige adfærd op mod det mål, hvor er det så du ikke gør, det der skal gøres? Hvor er det du »vælger« at gå i en anden retning? Og hvordan kunne du vælge smartere og mere i harmoni med dit mål?

Alt hvad du gør tæller! Hver en tanke! Hvert et skridt! Fordi succes er de små ting du gør hver dag! Succes er dine daglige vaner.

 
 
Kilde: www.peteandersen.dk – Pete Andersen Træning & Coaching