Vær TRO mod DIG SELV!

Hvis du ikke er tro mod DIG SELV – er du så troværdig?
Jeg kunne tænke mig, at du er tro mod andre, – at når du giver et løfte til andre, så holder du det løfte, og dermed bliver du troværdig for de andre. Hvad med DIG SELV? – er DU tro mod DIG?

Dit liv er DIT VALG.
Vælg dine værdinormer – skab dem så.

Gå ikke på kompromis for at behage andre.
Vær TRO mod DIG SELV!

Sig det DU synes er DIN sandhed.
Ikke for at andre skal synes det samme, men for at udtrykke det DU synes.
Vær TRO mod DIG SELV!

Gør i handling det DU synes og siger, er DIN sandhed.
Ikke for at de andre skal gøre det samme, men fordi denne handling er DIG!
Vær TRO mod DIG SELV!

Det er gennem din HANDLING du definerer dig.
Vær TRO mod DIG SELV!

Er du TRO mod DIG SELV?
Hør dit eget svar NU!

Reklamer

THOUGHTS ABOUT HUMOUR


1. It is impossible to worry while you’re laughing.

2. Humour cuts stress levels in half.

3. Laughing helps you to stay happy and healthy and helps you return to good health when ill.

4. Laughter increases, by 20%, the activity of killer cells within the body which serve to destroy viruses and tumour cells.

5. Train yourself to look for the comedy in your chaos.

6. A sense of humour is the number one survival skill.

7. George Bernard Shaw once said, "When you rind something funny search it for hidden truth."

8. "The art of medicine consists of amusing the patient while nature cures the disease." Voltaire

9. Humour helps us cope, conquer, and carry on.

10. A good laugh is not only the result of humour, it is often also the cause.

11. The body heals with play; the mind heals with laughter and the spirit heals with joy.

12. The best exercise is jumping for joy.

13. "Joy is the serious business of heaven." C.S.Lewis

14. We begin to solve our problems when we begin to see the humour in them.

15. "Time spent laughing is time spent with the gods." Japanese proverb

16. When we fell like laughing the least , we need it most.

17. If it feels good to laugh, then laugh to feel good.

18. A sense of humour is not inherited, it is learned.

Sådan ser du effektiv ud

 

 
 
En ægte kender af dagligdagen på kontoret, tegneserien Dilberts skaber, giver gode råd.
Efterhånden som kontorlandskaberne vinder frem, bliver det sværere at skjule sig og finde de små åndehuller, der bringer os gennem arbejdsdagen.
Men der findes dog metoder til at virke effektiv, uden at man behøver at overanstrenge sig.
Det er en virkelig ekspert på området, der har videregivet rådene til IT-magasineret Wired, nemlig Scott Adams, skaberen af tegneserien Dilbert. Hans vink om, hvordan man kommer til at ligne en gevinst for virksomheden, lyder:
  1. Forlad aldrig arbejdspladsen uden at tage en bunke papirer med.
  2. Ryd aldrig skrivebordet. En kaotisk arbejdsplads efterlader indtrykket af, at du har vigtigere ting at tage dig til end at organisere papirbunker.
  3. Sørg for at komme med på opgaver, som ikke kan måles. Undgå projekter med en tidsfrist.
  4. Har du lyst til at sludre, så opsøg chefen. En snak med en leder er arbejde. Favoritemnet bør ifølge Scott Adams være kollegernes dårlige arbejdsindsats.
  5. Indstuder ansigtsudtryk og brug dit kropssprog til at indikere, at du er i gang med noget, der haster helt enormt.
  6. Husk at få nævnt – diskret forstår sig – hvor meget du har om ørerne i hver eneste samtale på arbejdspladsen.
  7. At sende mange e-mails giver indtryk af, at du arbejder hårdt. Få bare gang i kommunikationen med venner og familie.
  8. Lad et par briller blive liggende på skrivebordet, når du går fra det. Så ser det ud, som du bare er væk i et ærinde, selv om sandheden er, at du forlod arbejdspladsen for flere timer siden.

Det er, hvad det er

”Det er, hvad det er” – en praktisk guide
Af Lykke Rix, Mentorcoach Manning Inspire ApS

”Det er, hvad det er” handler om accept, om ikke at have modstand på den virkelighed, som vi befinder os i – også selv om vi misser bussen og dermed det vigtige møde, også selv om vi valgte den forkerte kø i supermarkedet, også selv om vi tabte den fine vase på stengulvet, ja, også selv om én i vores nærmeste familie bliver syg, vi mister vores opsparing i en fejlinvestering, vores kæreste går fra os – ja, også livets store udfordringer, som gør ondt. Før vi er i stand til at handle eller omfavne smerten og komme ud på den anden side, må vi acceptere, at det er her, vi er – lige nu.

Hvis du ønsker at leve et liv i nu’et med fred i sjælen, er ét af kodeordene helt sikkert accept. Et godt sted at starte i arbejdet med accept er netop med sætningen eller mantraet: ”Det er, hvad det er”. Det er en metode til at trække dramaet ud af en given situation og se på den med realistiske briller, hvilket kan gøre det nemmere at acceptere.

”Det er, hvad det er” er én af de såkaldte globale sandheder, som vi underviser i på coach-uddannelsen, og én af de sætninger som gør allerstørst forskel for kursisterne. Med indsigten i accept og den lille magiske sætning opdager vi pludselig, hvor meget modstand, man kan have på virkeligheden hver eneste dag, og vi opdager, hvor meget energi vi egentlig spilder på netop at modsætte os den virkelighed, som nu en gang er.

Hvis du vil arbejde med accept, kan du begynde lige nu, for hverdagen byder på masser af udfordringer og muligheder for indsigt hver eneste dag. Prøv blot at tænke over en enkelt eller to ting, du ville ønske var anderledes – lige nu.

Hverdagssituationerne er dem, som gør, at vores følelsesbarometer nogle dage kører vildt op og ned. Som gør, at den tilstand, vi vågner i om morgenen og falder i søvn i om aftenen, ikke er konstant i løbet af dagen. ”Det er, hvad det er” kan hjælpe til at afbalancere din hverdag følelsesmæssigt.

Nogle gange kan sætningen dog blive en sovepude, noget man siger uden virkelig at tro på det. Og ”det er hvad det er” er ikke det samme som at trække på skuldrene og være ligeglad. Måden du tester din egen reaktion på, om det er accept eller et skuldertræk, er ved at finde ud af, hvorvidt du er i stand til at handle efter at have sagt ordene. Er du handlingslammet, stadig i dine følelsers vold eller ikke i stand til at tage en beslutning, har du endnu ikke accepteret virkeligheden, som den ser ud lige nu. Hele fidusen ved at acceptere virkeligheden – præcis som den ser ud – er netop, at du derudfra kan handle eller vælge helt at lade være med at gøre noget, hvilket jo også er en handling.

Det kan være spild af følelser at ærgre sig over noget, som allerede er sket. Det betyder dog ikke, at du skal undertrykke dine følelser, hvis koppen, som du tabte, var et betydeligt arvestykke fra din afdøde bedstemor. Kig på følelserne og accepter dem på ærlig vis samtidig. Følelser, både de gode og de svære, er en meget stor del af vores virkelighed.

Når hverdagsaccepten begynder at falde dig naturlig, og du begynder at bruge din energi positivt ved eksempelvis at kunne se noget godt i alle situationer, kan du begynde at arbejde med tungere udfordringer, dem som ikke gør os irriterede eller stressede, men derimod vrede eller kede af det.

Når virkeligheden – eller livet om man vil – udfordrer dig, kan du spørge dig selv: ”Hvad kan jeg lære af det, hvad ønsker jeg at få ud af en situation, som jeg på ingen måde finder gunstig, men som nu en gang er den virkelighed, jeg befinder mig i?”

Det betyder for det første, at du ændrer fokus – og når du skal tage stilling til, hvad du gerne vil lære af den situation, som du står i, accepterer du samtidig, at det er sådan virkeligheden ser ud. Smerten kan sagtens være en del af din virkelighed, men så kunne det være, at det, du gerne ville lære i situationen, var at omfavne din smerte, tillade dig selv at være ked af det, være din egen bedste ven i stedet for at slå dig selv i hovedet eller måske øve dig i at dele smerten med andre. Kun du ved, hvad den største udfordring kunne være for dig. Kun du ved, hvor du har mest at lære. Så god fornøjelse derude i den til tider udfordrende virkelighed.

LIVE YOUR BEST LIFE


Stille, indre refleksion.


     
af Sofia Manning
 
For virkelig at kende sit eget værd og have en god identitetsfølelse er det vigtigt at føle sig fri og til stede i nuet. 
    
Hvis du nogensinde er blevet coachet – eller selv har coachet – er du helt sikkert stødt på ordene: Jeg ønsker frihed, indre ro, balance… Det kan også være, at du selv har tænkt tanken, når du har haft travlt på arbejde eller haft for meget at se til.
   
Dine tanker kredser måske allerede nu om, hvad du skal lave i aften, eller hvordan det mon går til mødet i morgen?
   
Konsekvensen er, at du ikke er til stede i nuet, at du måske føler dig ufri eller måske endda stresset, bekymret, nervøs, urolig eller bange. Mange klienter kommer til os, fordi de føler sig fanget i tankerne om fremtiden eller fortiden og har svært ved at slippe forventningerne, kontrollen, bekymringerne om økonomien, børnene, karrieren, familien og forestillingerne om, hvad fremtiden mon bringer. De er med andre ord ufrie, og de har derfor stor glæde af at blive coachet på at komme til stede i nuet og begynde at leve deres liv dér, hvor de er lige nu – i dette øjeblik.

I gentagelsen ligger åbenbaringen, sagde en mentor engang til mig, og nu kære læser, siger jeg det samme til dig. Nedenstående spørgsmål kan du enten blot stille dig selv én enkelt gang, eller gentage spørgsmålet for dig selv.
   
Hvis du ind i mellem føler dig ufri eller blot har en ønske om at opleve mere indre frihed, ro og balance, skal du blot spørge dig selv:
   

Hvad behøver jeg for at være fri?
Brug et øjeblik på at overveje den mulighed at de bange anelser, frygten, usikkerheden, kontrollen og forventningerne alt sammen er det pure opspind og løgne – et resultat af den mest fantasifulde del af din hjerne. Hvad nu hvis du intet behøver for at være fri?  
   
Som udgangspunkt kan vi intet kontrollere i denne verden, og vi har ikke sikkerhed for noget.
   
Men hvorfor ikke i stedet glæde sig over øjeblikket og friheden til at være dig lige nu?
  
I min erfaring er det langt sjovere og mere powerfuldt at se livet som en udviklingsvej og en legeplads, hvor alt kan lade sig gøre – når blot du er til stede i dit liv og lever det fuldt ud, øjeblik for øjeblik!
   
Et andet meget værdifuldt og lærerigt spørgsmål, som i min erfaring lærer os noget om frihed og selvværd, er at spørge sig selv: 
  

Hvad ønsker jeg egentlig fra andre?

Ved at spørge dig selv om det gentagne gange, kan du undersøge, hvad der er virkelig sandt for dig. Måske ønsker du kærlighed, respekt, anerkendelse, glæde og opbakning fra andre – og hvis det er tilfældet, er det helt sikkert, at du vil lide, føle dig ufri og blive skuffet på din vej.
    
Løsningen er simpel. Hvis du vil føle dig fri, undgå at lide og have et godt selvværd, handler det blot om at give kærlighed, respekt, anerkendelse, støtte og så videre. Gør du det, vil du aldrig blive skuffet – og som resultat vil du føle dig fri. Simpelt…
   
Komplikationen og lidelsen hos mennesker opstår, når de ikke oprigtigt ønsker først at give, før de modtager. Hvis du kender trangen til at ville have noget, eller ønsker at opnå noget fra andre, vil du være én af dem, der vil blive skuffet igen og igen og vil i sidste ende måske endda ende med at føle dig som et offer. Det, der kendetegner et offer, er en følelse af altid at blive overset, aldrig at få nok, og i al fald ikke at få, hvad de ønsker. Hvis din indre dialog og tanker kredser om, hvad du er bange for ikke at få, lider du. Al lidelse er baseret på ikke at være til stede og ikke at give dig selv til øjeblikket, internt som eksternt.
   
Husk at løsningen er simpel!

Det berømte kvantespring


Mange af os venter på at noget pludselig sker. At vores pulje af ‘uheld’ bliver opbrugt eller at det berømte kvantespring i vores udvikling endelig sker, så vi kan frigøre os fra fortidens dårlige vaner og komme videre med det vi egentlig drømmer om.

Men vi glemmer at et kvantespring i virkeligheden er noget uendelig småt. I den atomare kontekst er et kvantespring noget stort og vigtigt, men i et menneskes liv har det ingen direkte betydning. For hvad er det, der pludselig skal ændre vores liv, hvis vi hver dag bliver ved med at tage de forkerte beslutninger?

Sandheden om livet er, at det er de små ting der skaber de store ting. Det er ikke sådan, at man bevidst beslutter sig for ikke at gøre noget ved sine drømme, man er bare lidt uoplagt netop i dag, så det må vente til i morgen. Men ups, hvor mange gange har man ikke sagt det til sig selv?

Det er ikke en bestemt cigaret der slår en ryger ihjel. Det er heller ikke en bestemt øl der slår drankeren ihjel. Det er heller ikke en bestemt aflysning af motionen der bringer dig ud af form. Og det er heller ikke det kærtegn der ikke bliver givet, der slå kærligheden ihjel. En cigaret, en øl, en aflyst løbetur eller et kærtegn har ingen betydning i sig selv. Men hvad er det så der betyder noget?

Det er den akkumulerede effekt af dine vaner der skaber dit liv! Hvad hjælper det at drømme om guld og grønne skove, hvis dine vaner fører dig i en anden retning. Succes i livet er ikke et mål du måske når en dag hvis du er heldig. Succes er summen af dine succesrige dage. Succes er når du i det daglige vælger at gøre det, der er med til at hæve din standard som menneske. Succes er en vane.

At sætte din drømme om livet i forbindelse med din daglige gøremål. At finde dine sande værdier frem og bruge dem til at hæve din personlige standard, så dine daglige gøremål i praksis kan føre dig frem til dine drømme. På den måde tager du meget mere end et kvantespring hver eneste dag…

 
 
Kilde :  http://www.lifemanagement.dk  & Pete Andersen